Ninas Pedagogiska Ask

Alla inlägg den 24 november 2014

Av Nina Reale - 24 november 2014 18:45

Dagen började med att vi hade en föreläsning med Kristina Bartley. Kristina [1] gick igenom hur ett examensarbete kan byggas upp och förklarade hur en vetenskaplig text är en redogörelse för något som åstadkommit genom forskning. Kristina [2] berättade även om hur man kan lägga upp sitt arbete där man får med ämnesområde, tidigare forskning, beskrivning av insamlad data och om teorianknytning. 

Föreläsningen var väldigt intressant och jag fick många bra tips till examensarbetet. Det ska bli väldigt roligt att arbeta med examensarbetet. 

 

 

Efter föreläsningen hade vi mittkursutvärdering där vi gick igenom kursen och kursens litteraturlistan. Vi diskuterade även det som vi i klassen tyckte var bra med kursen och det som var mindre bra. Bland annat så tyckte många av oss att det är dumt när det står att allt i kursen är obligatoriskt och att det ska synliggöras i portfolion, men hur kan lärarna se det när ingen tar närvaro? Då blir det ju så att några som ständigt är sjuka i stället kopierar av någon annan i klassens blogginlägg och skriver om det i sin egna blogg som om de själva varit där? När de egentligen vart hemma? Förutom den punkten var det mesta bra. Det kändes väldigt bra med meritvärderingen där vi alla fick diskutera och lyfta de saker som kändes bra och mindre bra. 

 

[1]. Bartley, Kristina. Föreläsning Campus Varberg. 2014-11-24

[2]. Bartley, Kristina. Föreläsning Campus Varberg. 2014-11-24

Presentation


Hej och välkommen till min didaktiska portfolio! Mitt namn är Nina Reale och jag läser min 6e termin på Förskollärarprogrammet. Här på min blogg får ni följa det som sker under terminens gång. Det är allt från föreläsningar/workshops, VFU till egna tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Läs bloggen på ett annat språk!


Ovido - Quiz & Flashcards