Ninas Pedagogiska Ask

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Nina Reale - 21 oktober 2014 19:00

Idag hade vi workshop i textil tillsammans med Karin Olsson som kom ner från Textil museet i Borås. Karin började workshopen med att visa ett bildspel med bilder från textilmuseet och Karin berättade om olika utställningar. Hon berättade även om olika typer av aktiviteter som de gjort tillsammans med barnen. Efter det fick vi titta på bilder på olika insekter och sedan skulle vi skapa en insekt utifrån olika tyger. 

 

Jag, Terese, Veronica och Patrik bestämde oss för att göra en stor larv. Efter lunchen fick vi skapa en egen vävplatta och sedan testa på att väva med olika tyger. Jag valde att börja väva med garn men valde sedan även att testa att väva med en dragkedja och ett tjockare tyg. Det jag tar med mig från workshopen är att skapandet ska vara roligt och man kan göra på många olika sätt. Till exempel vid skapandet av en insekt kan man använda fantasin och skapa precis hur man vill. Från vävningen tar jag med mig att man inte alltid måste göra på det traditionella sättet med garn utan kan testa på olika typer av material, som dragkedjor, spetstyg och annat. 

 

 

 

 

Våran Larv!

 





  

Presentation


Hej och välkommen till min didaktiska portfolio! Mitt namn är Nina Reale och jag läser min 6e termin på Förskollärarprogrammet. Här på min blogg får ni följa det som sker under terminens gång. Det är allt från föreläsningar/workshops, VFU till egna tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Läs bloggen på ett annat språk!


Ovido - Quiz & Flashcards