Ninas Pedagogiska Ask

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Nina Reale - 15 oktober 2014 18:00

Idag var det dags för fältdag 3 och jag började min dag i föreskoleklassen klockan tio i åtta. Vi började dagen med att samlas i det stora rummet. Två av barnen i barngruppen fick visa dagens händelser med hjälp av tecken och bilder. Efter det sjung vi god morgon sången och sedan var det dags för veckans bokstav. Denna veckans bokstav var bokstaven N. Barnen fick tillsammans komma på ord som började eller innehöll bokstaven N medan en av pedagogerna skrev upp barnens olika ord på tavlan. 

 

Innan rasten tittade vi även på en film om bokstavslandet där de presenterade bokstaven N och bokstaven U. Till varje bokstav har även pedagogerna börjat koppla in naturvetenskap, så som olika träd och växter som börjar på veckans bokstav. Så till bokstaven N fick jag och min handledare ta med några av barnen ut i skogen och där vi letade efter en nyponbuske. Sedan sjung jag och de andra pedagogerna sången om nypon tillsammans med barngruppen.

Presentation


Hej och välkommen till min didaktiska portfolio! Mitt namn är Nina Reale och jag läser min 6e termin på Förskollärarprogrammet. Här på min blogg får ni följa det som sker under terminens gång. Det är allt från föreläsningar/workshops, VFU till egna tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Läs bloggen på ett annat språk!


Skapa flashcards