Ninas Pedagogiska Ask

Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Förskolepodden - Museibesök i Göteborg

Av Nina Reale - 22 september 2014 18:08

Hej! 

Efter att ha besökt tre olika museum i Göteborg bestämde jag och två klasskompisar oss för att tillsammans göra en podcast om våra museum besök. Ni kan lyssna på podcasten här nedanför. 

 



Från vänster: Jag, Terese och Veronica.

 

1. Hasselblads center. 

 

 

2. Göteborgs stadsmuseum.

   

 

3. Världskulturmuseet.

 

 

Jag är jätte glad över att vi valde att göra en podcast tillsammans. Det är ett verktyg som jag kände mig  väldigt bekväm med och en metod som jag kan tänka mig att använda mig av vid fler tillfällen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Reale - 9 december 2014 15:30

Idag var jag på fästningsmuseet i Varberg tillsammans med Veronica och Terese. Vi började med att titta på en tillställning som hette Lekstäver och orddjur som var anpassad för barn och unga. Tillställningen var inne i ett stort rum och där fanns mas...

Av Nina Reale - 5 december 2014 19:00

Idag hade vi en föreläsning+ workshop tillsammans med Carina Mattsson från Timmele förskola. Carina [1] presenterade många spännande idéer om hur man kan arbeta med matematik i utemiljö. Vi fick sedan gå runt och testa på olika matematiska övningar s...

Av Nina Reale - 4 december 2014 18:15

Hej! I tisdags den 2a december hade vi en workshop med Anna Gunnarsson från navet i Borås. Workshopen handlade om hållbar konst. Idag hade vi en till workshop med Anna som handlade om olika expriment. Jag berättar mer om dessa två workshoppar i vår...

Av Nina Reale - 2 december 2014 20:30

I måndags hade vi VFU uppföljning Utställning av didaktiskt material där alla i klassen fick visa upp sitt didaktiska material. I vår podd avsnitt 3, presenterar vi och diskuterar om våra olika didaktiska material.  Vi har nu även skapat en sida på...

Av Nina Reale - 1 december 2014 18:00

Idag hade vi vfu uställning då vi fick ställa ut vårt didaktiska material.  När jag var ute under mina första fältdagar uppmärksammade jag att pedagogerna arbetade mycket med alfabetet och veckans bokstav. Så varje onsdag fick barnen lära sig en ny...

Presentation


Hej och välkommen till min didaktiska portfolio! Mitt namn är Nina Reale och jag läser min 6e termin på Förskollärarprogrammet. Här på min blogg får ni följa det som sker under terminens gång. Det är allt från föreläsningar/workshops, VFU till egna tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Läs bloggen på ett annat språk!


Skapa flashcards